Başkan Genç icraatlarını anlattı

Anasayfa» Haberler» Başkan Genç icraatlarını anlattı
Oluşturulma Tarihi: 5.3.2018
Görüntülenme Sayısı: 229

Döşemealtı Belediye Başkanı Turgay Genç meclis üyeleri ve vatandaşlara, görevde olduğu 46 ayda yaptıkları projeler hakkında bilgi verdi; devam eden ve tamamlanan projeleri gezdirdi.

Döşemealtı Belediyesi'nin Mart ayı meclis toplantısının hemen ardından gerçekleşen sunumda Başkan Genç, ilçenin 2014 yerel seçimlerden sonra büyük bir değişim ve dönüşüm yaşadığına değindi. Döşemealtı'nın, son yasal düzenleme ile Antalya'nın en büyük merkez ilçesine dönüştüğünü hatırlatan Başkan Genç, “Sınırlarımız 224 kilometrekareden 701 kilometrekareye yükseldi. Hizmet alanımız neredeyse 3 kat büyüdü. 32 mahallemizin tamamına hizmet götürmeye, değer katmaya ve vatandaşımızın gönlünü kazanmaya çalışıyoruz. İmkanlarımız kısıtlı olmasına rağmen hem bölgemiz için hem de Antalya için ilkleri gerçekleştirdik. Henüz 4 yılı bile tamamlamadan 100'e yakın projemizi hizmete sunduk ve bu projelerin 5 tanesi ulusal ve bölgesel yarışmalarda ödül aldı. Bu da demek oluyor ki biz Döşemealtı için güzel şeyler yapıyoruz” dedi.

Döşemealtı'na yeni imaj

Başkan Turgay Genç, şöyle konuştu: “Türkiye'nin ilk Müze Konseptli Camisi'ni ilçemize kazandırdık. Selçuklu ve Osmanlı döneminin mimari şaheserleri camilerimizden bire bir örnekleri bu camide göreceksiniz. Diğer taraftan Antalya'nın ilk Ekolojik Kreşi'ni çocuklarımız için inşa ettik. Vatandaşımız evine, iş yerine rahat gidip gelebilsin diye 600 km'ye yakın yeni yol açtık. Üreten belediyecilik adına kendi parke fabrikamızı kurduk; ahşap ve demir atölyelerini aynı alanda topladık. Antalya'nın en büyük trafik eğitim parkını ve beraberinde 52 çok amaçlı park ve yeşil alan kazandırdık. Esnafımız da vatandaşımız da rahat etsin, tozun, toprağın yağmur ve çamurun içinde alışveriş yapmak zorunda kalmasın diye 11 mahallemize 12 adet kapalı pazar yeri yaptık. Bu yıl içinde 4 mahallemize daha pazar yeri yapacağız.”

Hastane yakında açılıyor

Yaklaşık 30 milyon yatırımla, ilçenin ilk tam donanımlı hastane inşaatını 8 ay gibi rekor sürede tamamladıklarını da sözlerine ekleyen Başkan Genç, “Döşemealtı'nın en büyük sorunlarından birisi olan hastaneyi kendi imkanlarımızla yaptık, kısa süre sonra hizmet vermeye başlayacak. İlçemizin kent meydanı yoktu, onu da yaptık. Dağbeli, Bademağacı, Kovanlık ve Çığlık mahallelerimize de aynı şekilde modern mahalle meydanları kazandırdık. İlçemizin ilk Gençlik Merkezi'ni yaptık ve Afrin şehidimiz Oğuz Kağan Usta'nın ismini verdik. Kendi enerjimizi üretmek için çatı üzerinde Antalya'nın en büyük güneş enerji sistemini kurduk. Araç parkımızı yenilemek, güçlendirmek ve kapasitesini arttırmak için 6 milyon lira yatırım yaparak yeni iş makineleri aldık.”

Sosyal belediyecilikte de örnek

Temel belediyecilik hizmetlerinin yanında sosyal belediyeciliğin de temellerini attıklarını söyleyen Başkan Turgay Genç, “Atıl durumdaki Evdirhan Kervansarayı'nın temizlik, bakım ve kazı çalışmalarını belediyemiz imkanlarıyla yaptık ve 800 yıllık tarih gün yüzüne çıktı. Vatandaşlarımız sanatsal etkinliklerden mahrum kalmasın diye kendi tiyatromuzu kurduk bugüne kadar 25 bin tiyatrosevere ulaştık. Gençlerimizi yerel yönetimlere kazandırmak ve geleceğe hazırlamak üzere 14-25 yaş arası Döşemealtı Gençlik Meclisi'ni (DÖGEM) kurduk. Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü bünyesinde sosyal market oluşturduk; başta ev hanımları ve gençlerimiz olmak üzere herkesin faydalanabileceği derslikler ve toplantı salonları hazırladık. Bölgemizin tarihi, doğal ve kültürel değerlerini ulusal ve uluslararası arenalarda tanıtmak üzere fuar ve benzeri etkinliklerde yer aldık. Daha fazla vatandaşımıza ulaşmak, sorunlarını yerinde tespit edip en kısa sürede çözüme kavuşmasını sağlamak için Nar Masa ekibimizi kurduk. Spor kulübümüzde başta ata sporu güreş olmak üzere futbol ve bisiklet branşlarını aktif hale getirdik” diye konuştu.

Toplantının ardından Döşemealtı Belediye Başkanı Turgay Genç, meclis üyeleri ve vatandaşlarla birlikte Müze Konseptli Cami, Gençlik Merkezi, Parke Fabrikası, Ahşap ve Demir Atölyeleri, Ekolojik Kreş, Hastane ile Yalınlı Mahallesindeki Emekliler Kahvesi'ni gezdi.